Verweven realiteiten: een holistische duik in de raadselachtige wereld van dromen - door Harry de Bont

Evenement
7 okt. 2023 16:00 - 17:30
Zoom

Op zaterdag 7 oktober 2023 geeft VSD-lid Harry de Bont een online lezing voor de VSD met als titel:

Verweven realiteiten: een holistische duik in de raadselachtige wereld van dromen

In deze lezing verkennen we de "verweven realiteiten" van dromen, waarbij we kijken naar de dimensies van handelen, emoties en begrip. Deze dimensies zijn meer met elkaar verweven dan je op het eerste gezicht zou denken.

Harry benadert het onderwerp vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken: biologie, psychologie, neurowetenschap, sociologie en informatica. Elk veld biedt een unieke kijk op de functie en betekenis van dromen, en samen vormen ze een holistisch beeld.

In deze 90-minuten durende lezing behandelt Harry onder andere de volgende vragen:

• Waarom dromen we?
  • Wat kunnen verschillende wetenschappelijke disciplines ons leren over dromen?
  • Hoe kunnen we de inzichten uit deze disciplines gebruiken voor persoonlijke en misschien zelfs collectieve groei?

Wat haal je (hopelijk) uit deze lezing?

• Een rijker en dieper inzicht in onszelf.
  • Een verwondering van de diepe verstrengeling tussen onszelf en de wereld om ons heen.

De kaartverkoop voor deze online lezing start binnenkort. Houd deze website daarom in de gaten.

Tickets voor leden zijn € 10,= en tickets voor niet-leden € 15,=

We beginnen om 16.00 uur en eindigen om 17.30 uur.