Verenigingsactiviteiten

Voorjaarsbijeenkomst

In het voorjaar, meestal in de maand april, wordt er een Voorjaarsbijeenkomst gehouden voor alle leden van de VSD. Naast dat er gelegenheid is om elkaar weer te zien en te spreken, kunnen leden genieten van een interessante lezing, gerelateerd aan dromen. Na de vegetarische lunch wordt de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering gehouden. De dag wordt standaard afgesloten met een naborrel.

Najaarsbijeenkomst

In november staat de Najaarsbijeenkomst op de kalender. Deze bijeenkomst is voor leden, introducees en niet-leden. Er wordt een afwisselend programma aangeboden met lezingen en/of workshops en/of (droom)muziek. Altijd een gevulde en gezellige dag waar dromers elkaar kunnen ontmoeten.

Droomweekend

Een specialiteit van de VSD is het Droomweekend. Het Droomweekend vindt om het jaar plaats. De organisatie is in handen van de droomweekend-commissie, samengesteld uit VSD-leden. Het weekend biedt droombesprekingen, lezingen en vele workshops. Door het gevarieerde aanbod aan workshops kun je de keuze maken voor workshops die jou het meest aanspreken.

Regiogroepen

Wanneer je lid bent van de VSD kun je je aansluiten bij een regiogroep. Hier vind je andere leden die bij jou in de regio wonen en met elkaar afspreken om dromen te bespreken. De voorwaarden, regels en omstandigheden verschillen per groep. Meestal zijn de droombijeenkomsten bij iemand thuis, maar het kan bijvoorbeeld ook online plaatsvinden. Het is een leuke en waardevolle toevoeging om je aan te sluiten bij een regiogroep!

Droomjournaal

Al sinds 1996 is het Droomjournaal hét tijdschrift boordevol achtergrondinformatie over dromen, vertelde droomervaringen en droominterpretaties, boekbesprekingen, tips voor het werken met dromen, verenigings- en conferentieberichten en nieuwtjes. Ook de meer wetenschappelijke invalshoek komt aan de orde. Het Droomjournaal is een uitgave van de Vereniging voor de Studie van Dromen en verschijnt drie keer per jaar. Leden krijgen de papieren versie van het Droomjournaal opgestuurd. De digitale versie vind je hier.