Over VSD

De Vereniging voor de Studie van Dromen (VSD), officieel als vereniging opgericht op 13 januari 1996, is een breed en open netwerk van droomliefhebbers en -deskundigen.

De VSD is een non-profit organisatie. Alle werkzaamheden binnen de vereniging worden verzet op basis van vrijwillige – onbetaalde – inzet van leden.

Een aanzienlijk deel van onze leden zijn mensen ‘die met mensen werken’, bijvoorbeeld als therapeut of coach, in onderwijs, management of vrijwilligerswerk. Gezamenlijk beschikken de leden over een grote diversiteit aan competenties, expertises en talenten.

Momenteel telt de VSD rond de 150 leden. De VSD stimuleert en ondersteunt onderlinge contacten en de uitwisseling van ideeën in regionaal verband, studiekringen en een open droomgroep.

De VSD fungeert regelmatig als vraagbaak voor de media en andere geïnteresseerden, en geeft driemaal per jaar het tijdschrift Droomjournaal uit. Leden krijgen als onderdeel van hun lidmaatschap een papieren versie van het Droomjournaal opgestuurd. De digitale versie van het Droomjournaal wordt na verschijnen voor een breder publiek op deze website geplaatst.

Via de VSD kun je in contact komen met vooraanstaande droomauteurs en -onderzoekers uit de hele wereld. De VSD is namelijk verbonden met de International Association for the Study of Dreams (IASD). Deze organisatie telt ruim 600 leden in meer dan 20 landen. De VSD is zeer actief in de IASD. Leden van de VSD zaten en zitten in het bestuur van de IASD. In 2016 en 2019 kwam de IASD conferentie weer naar Nederland.