Psychomanteum en het induceren van contactervaringen met overleden dierbaren door Hans Gerding

Over dit evenement

Categorie
Online-lezing
Datum en tijd
1 jul. 2023 10:30 - 11:30
Zoom

De Vereniginig voor de Studie van Dromen organiseert in samenwerking met Hans Gerding een online lezing met als thema 'Psychomanteum en het induceren van contactervaringen met overleden dierbaren.

Veel mensen in een rouwproces krijgen spontane ervaringen van contact met hun overleden dierbare. Zij zien, voelen, horen of ruiken de overleden dierbare, in dromen of bij hun dagbewustzijn. Deze ervaringen zijn in de regel bijzonder troostrijk, maar niet iedereen krijgt ze. Als interventie in een rouwproces is het echter ook mogelijk om deze ervaringen op te roepen. Dat kan in een ritueel, met EMDR, of via spiegelstaren (psychomanteum). In deze lezing staat vooral het psychomanteum centraal en gaat het over de vraag hoe die ervaringen geïnduceerd worden, wat mensen beleven en hoe we die ervaringen kunnen interpreteren.

Hans Gerding is filosoof, parapsychologisch onderzoeker en filosofisch counselor. Hij was hoogleraar wijsbegeerte aan de Universiteit Leiden en directeur van het Parapsychologisch Instituut in Utrecht.

Deze online lezing begint op 1 juli 2023 om 10.30 uur en zal rond 11.30 uur weer afgelopen zijn. Een link om de lezing online bij te kunnen wonen, volgt na betaling van het ticket. Deze  link is persoonlijk en kan alleen door jou gebruikt worden!

Inschrijven voor de lezing kan vanaf heden. Er is plaats voor maximaal 100 deelnemers.

Ticket kosten:

• € 10 voor VSD leden;
  • € 5 voor studenten/minima;
  • €15 voor niet-leden.

Deelnemers

Je moet ingelogd zijn om alle deelnemers te zien