Droomculturen

Droomculturen is het onderwerp van het volgende Droomjournaal.

In onze maatschappij worden dromen lang niet altijd serieus genomen. ‘Je bent een dromer’ is meestal geen compliment. Maar er zijn culturen waarin dat heel anders is. Waarin de magie van dromen wordt erkend en belangrijk wordt gevonden. Natuurvolken bij wie dromen van het individu collectief besproken worden en voor wie iedere droom (een magische) betekenis heeft.

Wij van de redactie gaan ons voor het volgend Droomjournaal verdiepen in deze Droomculturen. En ook jij kunt je bijdrage weer leveren. Wellicht heb je zelf ook al eens kennis gemaakt met zo’n droomvolk; in het echt of in je dromen. Ook zijn we benieuwd naar jouw ervaringen met magische dromen en de betekenis ervan. Verras ons en alle lezers met de associaties die jij hebt op het thema Droomculturen en stuur je bijdrage in vóór 20 januari 2022.

In het laatste Droomjournaal (die ook op de website staat) zie je op pagina 43 de precieze richtlijnen. De kopij graag inleveren bij redactie@droomvereniging.nl.

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen