Workshop 'De zachte kracht van de nacht'

16 apr. 2023 13:30 - 13:30
Home of Zen, Velperweg 95, 6824 HH Arnhem

VSD-Lid Germa de Jong geeft op zondag 16 april 2023 een workshop 'De zachte kracht van de nacht, alleen voor vrouwen. Voor aanmelden verwijzen we je naar de website van Germa: https://sprinkeling.nl/
Kosten: bij aanmelding vóór 1 april: € 55 daarna: € 60, thee en lekkers inbegrepen

De nacht is het domein van het onderbewuste. In het goede geval herstel je in de slaap van alle dagelijkse belevingen en vind je in je dromen gelegenheid om te verwerken en nieuwe richtingen in te slaan. Maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd. Veel mensen komen moeilijk in slaap of worden midden in de nacht wakker om daarna de slaap niet meer goed te pakken te krijgen.

Als je wakker ligt, komen de zaken die je overdag onvoldoende kon verwerken je vaak gezelschap houden. Wie kent niet het spookuur waarin alle zorgen enorme proporties aannemen om je de volgende ochtend te laten ontdekken dat ze in wezen wel meevallen? Maar ook grotere thema’s in je leven kunnen in de nacht aankloppen. Slapeloosheid kun je zien als een signaal van je ziel.

Wat gaan we doen?

In deze workshop gaan we in zachtheid kijken naar dat wat je wakker houdt of wakker schudt in de nacht. Dit gaan we doen door onze slapeloosheid in beeld te brengen om er vervolgens een dialoog mee aan te gaan. Wat wil ze je vertellen en wat heeft ze van je nodig? We wisselen hierover uit. Daarnaast krijg je hulp en inspiratie om zo met je dagen en nachten om te gaan dat de wakkere uren een minder groot probleem vormen. Je leert de stilte en diepgang van de nacht te verweven in je dagen. Er is ruimte om je eigen ervaringen en vragen in te brengen.

Na deze workshop ga je met meer zachtheid je nachten in en kun je de boodschappen van je ziel beter leren begrijpen. Hierdoor kun je je meer ontspannen aan de slaap overgeven en minder tobben over de wakkere momenten in je nacht.