Studiekringen

Recent is een start gemaakt met kringen voor leden met verwante interesses, om ook zo de doelstelling van de studie van dromen te bevorderen. Het project loopt momenteel volop.

Het VSD-bestuur heeft in januari 2012 onder alle leden de belangstelling voor onderlinge thematische contacten gepeild. Hiervoor blijkt inderdaad animo te zijn: ruim een derde van alle leden heeft positief gereageerd en onderwerpen van voorkeur aangegeven uit onderstaande lijst met interessegebieden:

A methodieken / werkvormen
A1.lucide dromen A2.droomincubatie A3.focusing en dromen A4.dromen en astrologie A5.dromen en tarot A6.dromen en I Tjing A7.dromen en opstellingenwerk A8.social dreaming A9.dromen en voice dialogue A10.Embodied Imagination A11.Authentic Movement A12. dromen en tekenen

B psi-dromen
B1.voorspellende dromen B2.telepathische dromen B3.dromen en reïncarnatie/regressie B4. groepsdromen

C dromen en spiritualiteit
C1.droomyoga C2.dromen en boeddhisme C3.dromen en meditatie / hoger bewustzijn C4.dromen en christelijke spiritualiteit C5.dromen en soefi-mystiek C6.dromen en mindfullness C7. dromen en sjamanisme. C8.Heilige dromen (: waarin verschijning van een spirituele leraar)

D dromen en (professionele) werkvelden
D1.dromen en organisatie- en advieswerk / consultancy D2.kinderen en dromen D3.dromen en psychotherapie D4.dromen en eerstelijns-pyschologie D5.dromen en coaching D6.dromen en rouwbegeleiding D7.dromen en traumabegeleiding D8.dromen en begeleiding bij kanker D9.dromen en vrouwenwerk D10.dromen en kunst (algemeen) / sub: een bepaalde kunstuiting: D10a. beeldend / D10b.akoestisch / D10c.theater / D10e.dans

E. niet elders ondergebracht
E1.dromen, lichaam en gezondheid E2.dromen en alchemie E3.wetenschappelijk onderzoek E4.een bepaalde droomauteur: E4a.Carl G. Jung / E4b.Robert Moss / E4c. Robert Bosnak / E4d.Llewellyn Vaughan Lee E5. Kwantumfysica E6. Hersenen en dromen E7. Het imago van dromen in de Nederlandse samenleving

Het is de bedoeling dat de kringen zichzelf organiseren. Deelnemers kunnen onderling uitwisselen of eens bijeenkomen rondom het onderwerp van belangstelling.

Contactpersoon voor studiekringen binnen het bestuur is Harry de Bont. Leden zullen door hem via Droomjournaal en e-mail geïnformeerd worden over volgende stappen.

Heb je belangstelling voor deelname aan een studiekring, stuur dan een mailtje aan Harry. Hij zal je graag in contact brengen.