Kunstgalerij

Op deze recent gestarte pagina kunnen VSD-leden zich presenteren met kunstuitingen gerelateerd aan dromen. Deze pagina is volop in ontwikkeling en zal in de loop van de tijd verder ingevuld worden.
Veel leden van de Vereniging voor de Studie van Dromen maken creatief werk waarvoor inspiratie is ontleend aan dromen. Allerlei kunstdisciplines komen voor: beeldend werk zoals tekenen, schilderen, fotografie, film-, digitale – of naaldkunst; ruimtelijk werk zoals boetseren, beeldhouwen of installaties; tekstueel werk zoals poëzie en verhalen; muzikaal werk in verschillende genres; en danskunst en theatrale uitingen.
Enkelen verdienen hun brood met kunst; voor anderen is het een waardevolle expressieve uiting naast een betaalde of vrijwilligersbaan.

Ook buiten de VSD zijn er vele kunstenaars met werk dat door dromen is geïnspireerd. Belangstellenden hiervoor kunnen hiervan enkele indrukken opdoen op de pagina ‘dromen en kunst’.

Belangrijk: een hieronder genoemde persoon is zelf verantwoordelijk voor de informatie en voor wat zij / hij doet, niet de vereniging.
Kort overzicht. Uitgebreide informatie vind je in provincies.

• Drenthe: –
  • Flevoland en Noord-Oostpolder: –