Droomopleidingen

JAARTRAINING DROOMCOACH
(deeltijd)*

Voor het zesde jaar biedt Droomwerkinstituut ‘De vier elementen’ een intensieve Jaartraining Droomcoach, die start vanaf januari 2016 in Overloon (NB). Grondleggers en docenten zijn VSD-leden Hannah van der Borst en Aad van Ouwerkerk.
Naast een gedegen theoretische basis wordt gewerkt in 10 maandelijkse modules rond diverse methoden en technieken: droombeelden, droomego, creatieve imaginatie, rituelen, sjamanisme, droomtekeningen, incubatie, Tarot, droomdynamiek en speciale coachingstechnieken voor droomwerk.
Maandelijks vindt er reflectie, intervisie en uitgebreide feedback plaats.
De nadruk van de jaartraining ligt op concreet, praktisch en creatief droomwerk in een kleine groep van vier à zes deelnemers. Zij werken met hun eigen dromen en met die van de anderen en kunnen bij gebleken vaardigheid tevens een eigen praktijk beginnen.
Contactdagen: 1 zondag per maand.
Startdatum: 10 januari 2016
Informatie over inhoud, programma, prijs en inschrijving: www.droomwerk.net.

DROMENOPLEIDING & EMBODIED IMAGINATION 2015-2016 (deeltijd)*

De opleiding wordt gegeven in Tokio, Shanghai, Sydney, New York, Los Angeles en Amsterdam. De certificaten zijn erkend door The International Society for Embodied Imagination (ISEI). Grondlegger: Robert Bosnak

Lees meer over Dromenopleiding & Embodied Imagination 2015-2016
Contactdagen: 3 individuele leerconsulten en een droompracticum van 11 bijeenkomsten.
Startdatum: opleiding april/mei 2016.
Informatie over inhoud, programma, prijs en inschrijving: www.dromenopleiding.nl.

ARCHIEF: DROMENOPLEIDING ITIP 2014-2015 (deeltijd)*
Al vijfentwintig jaar is het werken met dromen een van de pijlers van de ITIP opleidingen. In ieder opleidingsblok wordt er met dromen gewerkt. Daardoor is er een schat van ervaring en kennis ontstaan die wij graag delen. De dromenopleiding wordt gegeven door Bertie Hendriks, Nanske Kuiken en Bas Klinkhamer (Dromendokter KRO en makers van de DVD Het geschenk van je dromen).
Lees meer over Dromenopleiding ITIP 2014-2015
Contactdagen: 2 driedaagse en 2 tweedaagse bijeenkomsten
Startdatum: donderdag 27 november 2014
Informatie over inhoud, programma, prijs en inschrijving: www.itip.nl/opleidingen/ITIPdromenopleiding

*
Deze droomopleidingen zijn geen activiteit van de VSD. Via deze bekendmaking ondersteunt de VSD opleidingsinitiatieven van de betrokken VSD-leden. Mede zo geeft de Vereniging gestalte aan haar missie om de studie van dromen te bevorderen.