Het Droomjournaal

Droomjournaal

Al sinds 1996 is het Droomjournaal hét blad boordevol achtergrondinformatie over dromen, vertelde droomervaringen en droominterpretaties, boekbesprekingen, tips voor het werken met dromen, verenigings- en conferentieberichten en nieuwtjes. Ook de meer wetenschappelijke invalshoek komt aan de orde. Het Droomjournaal is een uitgave van de Vereniging voor de Studie van Dromen en verschijnt drie keer per jaar.

Leden van de VSD ontvangen automatisch en gratis het Droomjournaal. Bibliotheken kunnen een gratis abonnement bij de redactie aanvragen. Een los abonnement op het Droomjournaal is niet mogelijk. Leden hebben in het besloten ledendeel tevens toegang tot alle droomjournaals die vanaf 1996 tot heden verschenen zijn.

Redactie_-_Maarten_van_Rootselaar_4-3.jpg
Maarten

Dromen zijn voor mij je beste persoonlijk adviseur. Ze laten mij zien wat er op een diepere laag in mijn leven speelt, opdat ik dat in mijn dagbewustzijn kan opnemen.

Redactie_-_Bart_4-3.png
Bart

Ik ben pas net op weg in dromenland en ik ben benieuwd wat dat mij dat gaat brengen. Ondertussen kan ik mooi knutselen aan het Droomjournaal.

Redactie_-_Birgitta_4-3.jpg
Birgitta

Voor mij is het duiden van dromen een manier om in gesprek te zijn met mijn onderbewuste. Ik gebruik het voor mijn persoonlijke ontwikkeling en soms als inspiratie voor mijn creatieve werk.

Pasfoto_IMVJ_.jpg
Ilse

Dromen zijn een belangrijke bron van hulp op mijn levensweg en een inspirerende leraar in mijn persoonlijke ontwikkeling. Ze vergroten mijn zelfkennis, doordat ze me inzichten brengen die ik van te voren niet had kunnen bedenken. Daarom werk ik ook graag met dromen in mijn coaching.

Gezocht_redactielid_03.jpeg

Oproep voor redactieleden!

Wij zoeken enthousiaste leden die in de redactie van het Droomjournaal of van Droomstroom willen plaatsnemen.

1. Ben je graag bezig met teksten: redigeren, soms zelf schrijven? Wil je meehelpen het papieren Droomjournaal vorm te geven? Is de redactie van het Droomjournaal dan iets voor je?

2. Ben je meer bezig met digitale berichten en actualiteit rond dromen: kom dan in onze digitale redactie van Droomstroom!

3. Wil je praktisch iets doen: 2-3 maal per jaar het Droomjournaal versturen naar de leden?

Het is zeer belangrijk dat er een volledig redactieteam wordt gevormd: alleen zo kunnen we een gevarieerd aanbod bieden met het papieren Droomjournaal en met de digitale Droomstroom.

Zou je meer willen weten over de taken in het redactieteam, dan kun je mailen naar redactie@droomvereniging.nl of contact opnemen met Maarten van Rootselaar, telefoon 06-23281258.

Bijdragen

De redactie ontvangt graag veel soorten kopij van leden en gastauteurs! Ons blad is voor en door dromers. Alle mogelijke onderwerpen die je bezighouden over dromen, zijn in principe welkom. Laat lezers van Droomjournaal weten wat je droomt, wat je leest of welke film of DVD je kent over dromen, vertel ze over een cursus, regioavond of studiedag die je aanbiedt of meemaakt, of over een website over dromen die je interessant vindt. Doe een oproep voor contacten, enzovoort.

Voor het Droomjournaal stelt de redactie inzendingen zeer op prijs. Stuur artikelen en reacties per e-mail naar: redactie@droomvereniging.nl

De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud van ingezonden kopij en behoudt zich het recht voor om inzendingen in te korten of niet te plaatsen.

Opmaak: Stuur je bijdrage naar het mail adres van de redactie in een aparte bijlage in Word. We verzoeken je de tekst niet in de e-mail zelf te schrijven, in verband met het verwijderen van allerlei codes die wij vervolgens handmatig moeten verwijderen.

Adverteren

Adverteren is mogelijk, bijvoorbeeld voor het aanbieden van je cursus, training, coaching, droomconsulten, droomsoftware, droomcadeaubonnen enzovoort.

De advertentieprijzen bedragen €100,- voor een hele, €55,- voor een halve en €30 voor een kwart pagina.

Neem daarvoor contact op met de redactie. Is het alleen een aankondiging, dan kan dat gratis in de ‘Agenda’.